dijous, 22 d’agost del 2013

POSTS D'ESTIU

La manca de rutina és una enemiga de l'escriptura, com a mínim en el meu cas: escriure em fa una mandra horrorosa, sobretot si les alternatives són veure episodis de Breaking Bad Joc de Trons, o bé llegir els còmics de Walking Dead que m'ha deixat el meu amic Mau, o el recull de contes De óxido y hueso. Altres lectures estiuenques han estat Beware of God, del meu idolatratat Shalom Auslander i que he aconseguit gràcies al miracle anomenat Kindle (vaig comprar-lo des del lavabo de casa meva), i Un día de cólera, d'en Pérez-Reverte. De pel·lícules, a banda d'Iron Man 3 i Lobezno Inmortal no n'he vist cap, de manera que no us en puc recomanar. Per un pare novell les pel·lis, per la seva llarga durada, són poc pràctiques, i sempre és preferible una bona sèrie amb capítols de com a màxim tres quarts d'hora.

I parlant de sèries, durant molt temps vaig estar convençut que després de Porca Misèria els catalans seríem incapaços de fer una altra bona sèrie. Afortunadament anava molt errat. No us perdeu Les coses grans, una sèrie online protagonitzada per en Roger Coma. La websèrie segueix una mica la tònica de Porca Misèria (actualitzada, esclar), i fins i tot la supera en humor -no pas en complexitat argumental o dels personatges, ja que cada capítol és molt curt i no tenen temps per aprofundir-. Alguns diàlegs són brutals i els personatges, antològics. Sigui com sigui NO us la podeu perdre. Ja em direu el què.


I parlant de miracles, vull fer un reconeixement a uns aparells que per força han estat creats per Déu en persona. Em refereixo als tablets (en català en diuen tauletes però encara se'm fa estrany escriure-ho). Des que sóc pare que el meu tablet i els continguts infantils que conté (cançonetes, jocs de dibuixar, contes... ) m'han salvat més àpats dels que sóc capaç de recordar. En Lluc n'està ben encaterinat i deixa de plorar al moment exacte de connectar-lo. 

I parlant d'estiu, el proper dia us explicaré una història curiosa. De moment us deixo la introducció/remember. Feu clic aquí.