dimecres, 9 de novembre del 2011

BUENAFUENTE I PUNSET


Ahir no tenia cap episodi de Dexter a mà, de manera que vaig decidir donar una oportunitat a en Buenafuente i a en Punset. Mai he entès la fascinació que desperta aquest darrer. És simpàtic, si, i tot un personatge, amb aquells cabells blancs i esvalotats. També li reconec el mèrit a l'hora d'acostar la ciència a la gent, però de debò que em costa veure què el fa tan especial. Darrerament fins i tot participa en anuncis de pa de motllo. No m'imagino, posem pel cas, a l'Eudald Carbonell anunciant galetes.
Desconec si és part del personatge, però em va intrigar la manera com barreja el català i el castellà. És un senyor que parla català perfectament, i quan parla en castellà té quasi tant accent com jo. És un misteri, doncs, aquesta mania seva d'intercal·lar paraules castellanes. Ha de dir "Universo" en comptes "d'Univers"? No sóc - ni he estat mai, ni seré- un purista de la llengua, però aquests tics disglòssics del senyor Punset em van semblar, com a mínim, estranys. Tan difícil li resulta parlar bé a un home tan intel·ligent com en Punset?