divendres, 26 de juny del 2009

LES MUDANCES


Tots heu sentit que mudar-se de casa pot provocar depressions i terribles crisis d'ansietat. Doncs bé, és cert. Posem pel cas que et vols comprar un sofà: primer hi ha el peregrinatge fins a trobar-ne un. Acabes comprant-lo sense estar-ne gaire convençut, però en fi. Te'l venen a portar, i has de demanar festa a la feina. A vegades els operaris no es presenten, i has de tornar a demanar festa a la feina. A mi em va passar, però com que treballo prop d'on visc me'n vaig salvar. Un cop tens el sofà a casa encara te l'han de muntar. Jo en vaig encarregar un pel pis de dalt i no passava per l'escala de cargol, tot i que vaig insistir a la botiguera en que havia de ser un sofà que passés per una escala de cargol. De manera que m'he quedat sense sofà. La tele me l'havien de dur avui, i m'han trucat un quart d'hora abans. Els he demanat si podia ser més tard, però els operaris m'han dit que no: havia de ser exactament a aquella hora. Sense tele, doncs. El tio del Gas Natural no contesta a les meves trucades, i sembla que em faci un gran favor, venint a fer-me el pressupost. Per acabar-ho d'adobar, per instal·lar-me la nevera s'han hagut de carregar un armari: es veu que no hi cabia, malgrat ser una nevera de tamany ben estàndard. Pocs dies abans també van trencar una pota de la calaixera mentre la muntaven.

Una persona sensible no pot suportar aquestes burles, i és normal acabar greument tocat. Són perfectament comprensibles els atacs d'ansietat i les depressions, i fins i tot algunes ruptures de parella. En moments així el món sembla un enemic malèvol i despietat. Els enzes es conxorxen i et sents com un heroi tràgic lluitant contra un enemic invencible.Allà fora tot és anguniós i difícil, i tu només vols que algú carregui un sofà fins al pis de dalt, que et duguin una tele que ja has pagat i que si han de venir a muntar una cosa que no en trenquin una altra. Per sort algú va inventar l'escriptura terapèutica i els còctels, els millors remeis contra l'angoixa vital. Avui és divendres, he fet una part de la teràpia. D'aquí una estona, l'altra.