diumenge, 14 de novembre del 2010

CINC XUPITOS DE POLÍTICA

Cartells: en el trajecte que faig de Cassà de la Selva a Girona veig cartells del PSC al polígon industrial de Cassà,  a Llambilles,  a Quart, a la Creueta i a l'entrada de Girona. A dia d'avui (diumenge 14 de novembre) encara no he vist propaganda de cap altre partit polític.  No sé com funciona el repartiment dels espais, però de moment això semblen unes eleccions de república africana.

CIS: la setmana passada va presentar xifres noves, al meu entendre molt més ajustades a la realitat. Un tema que em preocupa i m'intriga: com s'ho fa Iniciativa per no perdre intenció de vot?

Esquizofrènia: aquests dies els uns critiquen a CiU per un suposat pinyol independentista - avui el PSC repartia préssecs per simbolitzar-ho- mentre que els altres juren que pactarà amb el PP. Uns diuen que Más de lo mismo i, al cap de pocs dies, afirmen que ha canviat radicalment. 

Patètic: el vídeo promocional de Ciudadanos (http://www.cronica.cat/noticia/Catalunya_es_una_dictadura_segons_lespot_de_Ciutadans) . No pas per la idea - que fins i tot trobo divertida, ull al terapeuta de les rastes- sinó per la mala llet i la demagògia. I el que és pitjor: estic conveçut que tot just comencen.

Vot en blanc: ahir, a Barcelona, em van deturar els del partit de l'Escó en Blanc. La seva teoria és que el vot en blanc hauria de traduir-se en escons buits al parlament ja que, d'una altra manera, no té cap utilitat ni es veu reflectit enlloc que no sigui als diaris de l'endemà. En cas de treure un escó prometen renunciar al sou de parlamentari. La idea, com a mínim, és bona.