dilluns, 6 de setembre del 2010

MALSONS

Aquesta nit he tingut un malson, feia temps que no em passava. Era a la platja, banyant-me, i de cop m'atacaven tota classe de monstres marítims. Quan revisc aquelles imatges - tinc els records ben clars- em dono compte que aquells monstres marítims eren força ridículs, però en aquell moment em semblaven horrorosos. Després, de cop, era en una masmorra on hi havia gent tancada. Una mena de monjo em feia de guia. La gent, quan ens veia, ens tirava coses i ens insultava. M'he despertat de cop, molt espantat. M'he tornat a adormir al cap de pocs segons i el malson ha seguit allà on l'havia deixat, com quan pares una pel·lícula per anar al lavabo. M'he tornat a despertar sobressaltat. Aquesta vegada he decidit no tornar-me a adormir, i una bona manera per fer-ho era anar al lavabo. Generalment vaig a un lavabo que hi ha a l'altra punta de la casa per no despertar a la meva xicota, però com que sóc un covard avui he anat al bany que tenim al costat de l'habitació. He hagut de fer el riu mirant el mirall perquè estava terroritzat i pensava que potser sortiria algun ésser malèfic d'allà dins. Després he tornat corrent al llit. Per culpa de totes aquestes corredisses meves, lògicament, he despertat a la meva xicota. Eren les cinc del matí. He estat a punt de llevar-me altra vegada i posar-me a llegir o a escriure: qualsevol cosa que no fos dormir. Però he tornat a caure. Per sort, no he tornat a somiar.