dijous, 7 d’octubre del 2010

ENTREVISTA A EN MATT

En Matt,el protagonista de Manual de Supervivència, ha accedit a respondre a quatre preguntes. Com que no volia que quedés massa llarg ho he fet en dues parts. A continuació hi teniu la primera:


P- Comencem amb la presentació obligatòria. Què ens pots dir de tu mateix?
R- Em dic Matt, tinc trenta anys. Sóc apolític en el sentit més estricte de la paraula. Sóc creient a mitges: abans era taoista. Sóc llicenciat en Farmàcia però ara mateix no tinc feina fixa. Faig cosetes...
P- Cosetes?
R- Sí, el que surti. Extra en anuncis o pel·lícules, cambrer en un local d'espectacles eròtics, coses així.
P- I amb això en fas prou per anar tirant?
R- No. També sóc donant de semen i faig de conillet d'índies  amb medicació experimental.
P- I no és molt perillós, això?
R- Donar semen? No, en certa forma ho fa tothom (riu).
P- Vull dir les proves amb medicaments.
R- Home, depèn. No és el mateix provar una vacuna, que pot tenir efectes secundaris, que una crema hidratant.
P- És a dir, que és molt perillós.
R- Doncs sí, però també es guanyen diners. En certa forma és una mena de ruleta russa. Pot ser que no et passi res. Tingues en compte que, abans de provar els medicaments amb persones, els proven amb animals.
P- Quin descans.
R- Sí.
P- Matt, ja deus saber que les multinacionals farmacèutiques ara com ara són molt mal vistes. Tu, en certa manera, les ajudes a enriquir-se. Què en penses?
R- Ja t'ho he dit abans, sóc apolític.
P- Tan te fa, doncs?
R- Exactament. Tan me fot. Segurament que podrien fer les coses més bé, però la veritat és que jo no sé com s'haurien de fer. Em costa imaginar-me un món de bons i dolents. Més aviat em fa l'efecte que tothom  mira per ell, i que els que critiquen les farmacèutiques tampoc ho fan per motius purament altruistes.
P- Per tant... ?
R- Recordo una anècdota que del Dr. House. Jo mai he vist aquesta sèrie (ara mateix amb prou feines miro la tele) però me l'han explicada. Una parella de joves alternatius van a la consulta perquè el seu nadó està malalt. En House els hi recepta unes pastilles i ells diuen que no els hi volen donar per no contribuir a enriquir la indústria farmacèutica. "Molt bé" els hi respon ell. "Així podran contribuir a enriquir la indústria que fabrica taüts". És una mica heavy però em sembla que, en part, té raó.
P- També ets donant de semen.
R- Sí. És dur perquè has de passar períodes d'abstinència total, però els qui ens hi dediquem de fa temps tenim trucs.
P- Quins trucs?
R- Si te'ls dic ara ningú comprarà la novel·la, tio!