dijous, 24 de març del 2011

LA SEGONA PROFECIA

En un moment de la novel·la en Matt menciona un aparell de devedé que havia comprat en un magatzem  prop de casa seva. No diu botiga ni centre comercial, diu magatzem. M'imaginava una mena de garatge ple de coses ben diverses, des de televisors fins a cortines de bany. Quan vaig escriure la novel·la aquest magatzem no existia. Ara ja sí. A més, és exactament a la zona que vaig fer servir de model per crear l'entorn on es mouen els personatges. Tal i com va passar amb la Lara, és com si el magatzem s'hagués materialitzat exactament allà on se suposa que hauria de ser. El bar xungo, el bingo, tot això estava inspirat en llocs reals on, quan escrivia Manual de Supervivència, anava sovint, però aquell magatzem de tecnologia me'l vaig inventar perquè vaig pensar que era més divertit comprar un reproductor de devedé en un magatzem cutre que no pas en una gran superfície.
El magatzem i la Lara demostren, doncs, que Manual de Supervivència és un llibre profètic (quantes coses més es faran realitat!?), ideal per regalar a les vostres persones estimades aquest Sant Jordi.