dissabte, 6 de març del 2010

LA SOCIETAT SECRETA DEL MINI


Aquests dies, per motius logístics, amb el meu germà hem intercanviat cotxes: ell s'ha quedat amb el meu i jo amb el seu, un Mini blau metal·litzat molt xul·lo. Que content que estic, anant amunt i avall amb el Mini!

He descobert que la gent que té aquest cotxe formen part d'una mena de societat ultrasecreta. Tan secreta que no els hi és permès de parlar-ne absolutament amb ningú. Com totes les societats secretes, tenen les seves pròpies salutacions secretes. Vaig descobrir-ho sense voler dilluns passat, a Girona. Estava parat en un semàfor, mirant a la gent i jugant a fer veure que el Mini era meu, i un altre Mini es va parar al meu costat. El conductor tenia un look Iniciativa per Catalunya: rastes i un parell de pírcings a la cara. Em va molestar una mica que dugués un cotxe tan semblant al meu, suposo que li havia comprat el seu papà. Sorprenentment, ell em va somriure i em va saludar amb el cap. Desconcertat, li vaig tornar la salutació. Què més podia fer? El semàfor es va posar verd i ell de seguida va pèrdre's entre el trànsit de Santa Eugènia. Pocs minuts més tard em va passar una cosa semblant: em vaig creuar amb un Mini de color cru, conduit per una noia molt mona que, aquesta sí, anava més a joc amb cotxe. La noia em va somriure i també em va saludar amb el cap. Aleshores ho vaig compendre tot: els conductors de Minis formen part d'una Germandat i m'havien confós amb un dels seus.

De seguida vaig trucar al meu germà: "Escolta, la gent que teniu un Mini us saludeu entre vosaltres?". Va estar-se una estona en silenci abans de respondre. En aquell moment vaig pensar que dubtava de la meva salut mental o del meu estat de serenor. "No, no. En principi no" (més tard descobriria que aquell silenci culpable era el temps que va estar dubtant de si, com a conductor temporal, havia de fer-me partícep o no del secret de la Germandat dels Minis). "Ah" vaig respondre jo, sabent que mentia. I tots dos vam penjar.

Encara tindré el Mini uns quants dies més. Espero descobrir ben aviat el lloc de reunió de la Germandat, de les seves intencions i, sobre tot, si cal passar alguna iniciació secreta. Us mantindré informat d'aquesta conspiració fosca i estranya.