dissabte, 15 de desembre de 2012

LA DURA PROMOCIÓ

Promocionar una novel·la és molt més dur i frustrant que escriure-la. De fet, escriure en si no té gaire secret: el més difícil és que la gent vulgui llegir-te. Has de perseguir llibreters perquè te'l vulguin vendre. Has de perseguir gent perquè vingui a les presentacions. Has de perseguir mitjans de comunicació perquè se'n facin ressó -aquesta part és la pitjor. Alguns ni tan sols es dignen a donar-te una resposta negativa. Senzillament, t'ignoren com si fossis un boig o no existissis.

També has d'aconseguir que un munt de gent que mai llegeix doni una oportunitat a la teva novel·la, i que un munt de gent que sí que llegeix t'escullin a tu i no a un altre. Has d'intentar que l'editor no perdi  (molts) diners amb tu, i no fer un ridícul gaire colossal a l'hora de fer recompte de ventes. Et passes el dia escrivint i rebent correus electrònics, alguns esperançadors, altres depriments (els pitjors, els inexistents).

Aquesta setmana gas a fons. Tothom qui no sàpiga què regalar pel tió, que faci un cop d'ull al vídeo promocional de sota, cortesia d'en Xavi Navarro-Soto.


Ah! I si sou Facebookeros no us oblideu de fer un "m'agrada" aquí.