dilluns, 8 d’octubre del 2012

LA BOTIFALL




Quan tens criatures has de repensar els caps de setmana. Abans, els diumenges eren dies dedicats a tenir  ressaca i a veure sèries. Ara cal busca alternatives. En pocs dies, pels volts de Girona, s'ha celebrat la Fira de l'All, la Fira de la Carbassa, la Fira del Cistell, la Fira del Bolet, la Fira de l'Aigua, i moltes altres que no sé. Ahir amb uns amics vam visitar la Fira de l'All.

La Fira de l'All se celebra a Cornellà de Terri. Hi ha paradetes, pallassos, malabaristes, gitanos que venen globus i tota la pesca. Fan demostracions d'enfilar alls, i fins i tot tenen samarretes amb el logotip de la fira: una cabeça d'alls. Pots comprar alls de diferents tipus i, si tens un hort, també hi ha bulbs per plantar i tenir la teva pròpia collita d'alls. A la Fira pots tastar alls negres que no es repeteixen, alls forts i alls fluixos. També organitzen concurs d'allioli i de conduir tractors. El paradís de qualsevol hipster, vaja.

Mentre feia cua per comprar una botifall (una botifarra d'all) vaig veure, entre la gentada, un conegut meu, urbanita recalcitrant, que no em cau gens bé. Què cony hi fotia, a la Fira de l'All de Cornellà de Terri? L'adrenalina va fer-me suar. No sóc capaç de fer el paperet gaire estona amb la gent que em cau malament, de manera que procuro evitar-los. El paio va començar-se a acostar on jo era i, espantat, vaig posar el cap -i mig cos- dins de la guixeta on venien tiquets de botifall.

- Perdona - li vaig dir a la noia de dins- però és que he vist un tio a qui no suporto. No vull que em trobi. Fes veure que no trobes canvi.

La noia va mirar-me com si fos idiota, però em va seguir la corrent. L'home, sortosament, va passa de llarg i va continuar la seva passejada. Vaig pagar i vaig anar a la barra procurant quedar sempre a la seva esquena. Un cop amb els entrepans vaig córrer fins a la taula on m'esperaven la meva dona i els nostres amics, just a temps per veure com s'allunyava de la plaça. Vaig desitjar amb totes les meves forces que l'allioli li fes cremor d'estómac.