dilluns, 13 de febrer del 2012

SÓC UN GOLDEN RETRIEVER



Fa anys vaig fer l'examen de cinturó negre de KickBoxing. El Kickboxing en realitat és un esport, no pas una art marcial, i no té sentit que hi hagi un sistema de cinturons. De fet, si hi penses bé, el sistema de cinturons en general és inútil, però és una bona manera de fer diners. En fi. La qüestió és que aquell matí de dissabte dues persones ens examinàvem de cinturó negre, un company de gimnàs i jo. Mentre els novells feien les proves nosaltres escalfàvem a la sala del costat. Al mateix lloc hi havia un paio que, malgrat que només era cinturó verd (o alguna cosa semblant), era una màquina de matar. Tots li teníem por, fins i tot els que se suposa que estàvem per damunt seu.
Vàrem fer l'examen i va anar bé. Va ser, segurament, una de les experiències físiques més esgotadores -potser la més esgotadora- que mai he viscut. Mentre em feien les preguntes teòriques jo feia esforços per no vomitar a les sabates del tribunal. El meu company i jo havíem pactat que la part del combat, la més important de l'examen, seria molt vistosa: molts cops de peu alts, girs, escombrades... molt ventall tècnic, en definitiva.
Després de l'examen vam anar tots a dinar. A un restaurant xinès, és clar. Havent fet les postres el meu company em va posar la mà a l'espatlla. Assenyalant amb al cap al paio del cinturó verd, va dir:
- Tu i jo sabem tirar cops de peu molt alts alts i fer moltes mariconadetes, però contra aquest no hi tenim res a fer. Som golden retrievers: molt bonics i amb el pèl molt lluent. Però aquest tio és un bulldog. Només es cinturó verd, però ens podria matar a tots dos amb una facilitat esgarrifosa.
El meu amic tenia raó. Més tard aniria a un altre gimnàs i coneixeria a italians gegantins, negres amb el cos cobert de tatuatges i d'altres personatges, cada un més temible que l'anterior. El meu cinturó negre i els meus cops de peu alts, les escombrades i els girs els farien riure, un riure esdentegat i aterridor. Allà prendria plena consciència del que em va dir el meu amic. Només som golden retriever amb el pèl molt brillant. Guanya el més fort, i el cinturó només serveix per aguantar els pantalons. Aquesta és la grandesa de les arts marcials.