dimecres, 15 de febrer del 2012

UN BON BLOG: QÜESTIONARI D'AUTOAVALUACIÓ



Aquests dies he estat llegint sobre blogs. No parlarem avui de si estan o no en perill d'extenció, sinó de com ha de ser un bon blog. Cadascú hi diu la seva, però hi ha una sèrie de punts en els quals tothom es posa d'acord:

- La periodicitat: un blog s'ha de renovar sovint, sense caure en l'excés. Dos cops al dia potser és massa i un cop a la setmana és massa poc. Sembla ser que el millor és un cop al dia, màxim cada dos dies. 
- L'interconnexió: un blog ha d'estar connectat a d'altres blogs. Donada la gran quantitat que n'hi ha avui dia, és fonamental que aparegui com a enllaç a d'altres blogs, com més ben considerats millor. Com passa a la vida real, vaja.
- La novetat: un bon blog és original, i no una simple còpia de blogs que ja existeixen. Ha de parlar de coses de les que ningú més parla, abordar temes poc coneguts o tenir un estil diferent. I si pot ser, tot això alhora.
- Ser trendy: els hipsters (els modernillos-gafapastas de tota la vida) són grans lectors de blogs.  Si els agrades a ells ja quasi tens la partida guanyada.
- Maridar imatge i text/disseny en general: aquí no hi fa falta descripció.

He estat repassant aquests punts per veure què faig bé i què no. Una mena d'autoavaluació, vaja. Al primer punt, la periodicitat, m'hi poso un set sobre deu. Suspenc la interconnexió, ja que tot i que alguna gent té la bondat de linkar-me, en general no tinc gaires amics a la Xarxa. Hi poso un quatre. Sobre la novetat no sé què pensar. A mi em sembla que no hi ha gaire gent que escriu sobre els mateixos temes que jo, o potser sí. El que està clar és que no són nous, però tampoc estan gaire tractats. M'hi poso un sis i mig. Suspenc definitivament el tema trendy -sóc de poble- i, a més, de manera estrepitosa. Un dos o un tres. De maridar lletres i fotos tampoc en sé, de manera que suspenc amb un quatre. De mitjana aprovo, però amb un resultat molt discret.
Fa dies que penso en fer un replantejament d'aquest blog. Tinc un parell d'idees que em ballen pel cap però encara no han acabat de quallar -ni sé si ho faran-. De moment, tinc pensada una petita recopilació de great hits, fent servir el google analytics de referència. 
Per cert, si algú té ganes de fer puntuacions diferents de la meva, per bé o per mal, rebré l'opinió amb els braços oberts.

Periodicitat:
Interconnexió:
Novetat:
Ser trendy:
Maridar imatge i text/disseny en general: